Pyydä apua!

Pyydä apua –nappi on matalan kynnyksen sähköinen yhteydenottokanava nuorten ja perheiden palveluihin, jonka kautta saat ohjausta ja neuvontaa oikeanlaisen avun piiriin. Apua voit pyytää nimettömänä. Apua pyytäessäsi sinun ei tarvitse tietää, mihin palveluun tai kehen ammattilaiseen tulee olla yhteydessä.

Pyydä apua -napin yhteydenottosi vastaanottanut sosiaali- tai terveydenhuollon ammattilainen ottaa 1–3 arkipäivän kuluessa yhteyttä joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Löydät Pyydä apua –napin Keski-Suomen hyvinvointialueen nettisivulta https://www.hyvis.fi/keski-suomi/pyyda-apua

Huomioithan, ettei Pyydä apua -nappi ole tarkoitettu akuuttien tai hätätilanteiden hoitoon. Hätätilanteissa olethan yhteydessä:
Päivystysapu 116 117
Sosiaali- ja kriisipäivystys 014 266 0149
Hätäkeskus 112

Perheiden palveluiden ammattilaisen chat

Lisäksi voit sähköisen perhekeskuksen chatissa keskustella perheiden tai nuorten palveluiden ammattilaisen kanssa arkisin klo 9–12. Tunnistautuneena voit myös jättää kiireettömän yhteydenottopyynnön digialustalla mihin vuorokauden aikaan tahansa – vastaamme siihen viiden arkipäivän sisällä.

Pyydä apua -napin ja digitaaliset palvelut löydät osoitteesta www.hyvaks.fi/asioiverkossa

Voit ottaa yhteyttä myös 🗣️ puheterapeuttiin tai 👪 perheiden ja 🧑‍🤝‍🧑nuorten palveluiden ammattilaisiin digipalvelun kautta – ilman soittoaikoja tai vastaanotolla käyntiä.

🕒 Voit jättää viestin milloin vain – ammattilainen vastaa 1–5 arkipäivässä.
📱 Käytössä mobiilisovelluksessa ja selainversiossa: hyvaks.fi/asioi-verkossa
🔐 Kirjautuminen pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
💬 Keskustelu on luottamuksellista ja maksutonta kaikille keskisuomalaisille.
💡 Joskus yksi viesti riittää – ja saat avun jo verkossa.